Butch: „80% mano setų sudaro paties kurta muzika“
Idėjų šiam prodiuseriui bei didžėjui tikrai nestinga. Kaip ir pasitikėjimo savimi bei laiko, kurio jis viskam randa daugiau nei visi kiti. Bent jau taip atrodo pasižiūrėjus į vien šiemet pasirodžiusių Butch leidinių sąrašą. -iolika! Ir viską vainikavo lapkritį išleistas antrasis jo albumas "Eyes Wide Open". Albumo paklausyti bei apie jį pasiskaityti tikrai nesudėtinga, tad pokalbyje su Vokietijos mieste Maince gyvenančiu Bülent Gürler, leidyklos "bouq.' savininku ir daugelio kitų ("Great Stuff", "Trapez", "Cecille", "Area Remote", "Sci+Tec") dažnu svečiu, lietėme kitas temas.
Apie antrąjį tavo albumą teigiamai atsiliepia išties daug gerai žinomų atlikėjų. Kurio nuomonė tau svarbiausia? Ar manai, kad klausytojams išties svarbi profesionalų nuomonė apie vieną ar kitą įrašą?
Meluočiau, jei sakyčiau, kad kitų muzikantų nuomone nesidomiu. Visgi visų pirma rezultatu turiu būti patenkintas pats, na, o jei jis patinka ir draugams bei kolegoms, aš, aišku, džiaugiuosi.
Apskritai mane domina nuomonė tų, kurių muziką mėgstu pats, kurie man atrodo sektinu pavyzdžiai. Pavyzdžiui, šiuo metu tai yra Santos, Amir ar Reboot. Na, o jei tavo kūrinius groja tokie, kaip Sven Väth, Ricardo Villalobos, Luciano ar Loco Dice, tai neabejotinas įvertinimas ir garbė bet kuriam elektroninės muzikos kūrėjui.
Kokius naujus būdus išbandai reklamuodamas savo muziką?
Manau, interneto kampanijos, pavyzdžiui, "Facebook" ar tokiuose puslapiuose, kaip "Resident Advisor", tampa vis svarbesnėmis, nes vis daugiau žmonių siunčiasi muziką iš interneto. Žinoma, nereikia nuvertinti ir kelionių po pasaulio klubus. Žmonės daug labiau įsijaučia į muziką, jei ją išgirsta klube su gera garso sistema.
Ar manai, kad stipriausia tavo savybė - produktyvumas?
Na, kartais galvoju, kad kurdamas muziką esu per lėtas. Visgi pasižiūrėjus į per pastaruosius trejus metus turėčiau pripažinti, kad išties esu produktyvus vyrutis, cha cha.
Daug svarbiau nei reguliariai išleisti po kūrinį man yra kokybė. Visada stengiuosi muziką kurti taip kokybiškai, kaip tik įmanoma, ir manau, tai žmonės tikrai vertina.
Kokių dar savybių, išskiriančių tave iš prodiuserių ir didžėjų minios, turi?

Man grojant prieš minią tikrai susidaro tam tikra atmosfera, nuotaika. Nesvarbu, ar tai mažas klubelis, ar didelis festivalis. Viską darau tam, kad žmones, esančius šokių aikštelėje, nuvesčiau į kelionę su daug palaimos ir momentų, kai gali į viršų iškelti rankas.
Kiekvienas mano setas turi savo siužetinę liniją. Dažniausiai pradedu su housey, gilesne muzika, pagrindinė dalis - tech house, o baigdamas kartais nuvedu viską iki techno. Priklausomai nuo nuotaikos.
Lygiai taip pat elgiuosi ir kurdamas. Kiekvienas mano kūrinys skirtas tam tikram momentui, kai kurie - apšildymui, tad jie house'iškesni, kiti - skirti pikui, tai tech house, taip pat house. Todėl 80% mano setų sudaro paties kurta muzika.
Jei šiemet išleidai tiek daug - keliolika - įrašų, net bijau klausti, kiek jų dienos šviesos neišvydo?
Kad beveik viskas, ką sukuriu, išleidžiama. Jei ne, vadinasi nebuvo verta. Kartais stengiuosi reikalus taisyti, jei girdžiu, kad tai turi potencialo. Įkūrus nuosavą leidyklą "bouq." tapo lengviau, nes dabar aš sprendžiu, ar leisti įrašą, ar ne.
Kuris tavo įrašas buvo ledlaužis? Kaip tai įvyko?
Aš pats manau, kad bent keturi mano kūriniai buvo labai svarbūs mano, kaip atlikėjo, vystymuisi. 2006-aisiais "Great Stuff" išleido mano "On The Line", jis buvo labai gerai priimtas ir dukart nominuotas 2007-ųjų "Beatport Music Awards". Tada Heckmann leidykloje "AFU-Limited" pasirodė "Mushroom Man", jam sekėsi labai gerai, tai pridėjo man populiarumo. Kai 2008-aisiais išleidau savo debiutinį albumą "Amelie", jis sulaukė daug dėmesio iš esminių didžėjų ir daugelio klausytojų.
Visgi pats svarbiausias kol kas - šių metų "No Worries", kurį išleido "Cecille Records". Be jokių abejonių. Žinojau, kad gabalas geras, bet tikrai nesvajojau, kad "Ibiza DJ Awards" jis bus išrinktas sezono kūriniu.
Kaip pats supratai, kad "No Worries" yra TAS praėjusios vasaros kūrinys?
Kai išgirdau, kad jį įvairiomis progomis groja Sven Väth, Villalobos, Luciano ir daugelis kitų A sąrašo didžėjų. Bet net ir tada nė nesapnavau apie apdovanojimą.
Pats vasarą daug laiko praleidai Ibizoje. Ir tu jau spėjai pamilti šią salą?

Taip, ten groti - visada ypatingas jausmas. Puiki vieta visų rūšių elektronikos mylėtojams. Myliu ir pačią salą, ir jos nuotaiką. Saulė, mėlynas dangus, paplūdimiai, Viduržemio jūra, geriausi klubai ir didžėjai, nuostabi publika - viskas vienoje vietoje tuo pačiu metu.
2010-ieji be abejonės buvo kol kas geriausi tavo metai, ar turėsi ką iš jų atsiminti, be daugelio leidinių?
Jie tikrai buvo labai užimti. Daug grojimų, daug naujų vietų ir veidų. Dukart keliavau po Meksiką, pirmą kartą grojau Niujorke, "Wire Festival" Tokijuje ir dar daug daugiau. Ir, kaip minėjai, daug darbo studijoje. Albumą "Eyes Wide Open" kūriau devynis mėnesius! Apskritai dar nesu pasirengęs metų apibendrinimui. Bet, jei nuoširdžiai, labai laukiu pirmųjų savo atostogų po labai ilgo laiko tarpo ateinantį sausį.
Kaip manai, kada atlikėjas nustoja būti underground?
Hmmm... Sunku pasakyti. Turbūt turėsi paklausti kieno nors kito, nes aš esu underground. Manau, elektroninė muzika apskritai ir ypač tech house nėra masinis fenomenas. Nors, žinoma, kai kurie prodiuseriai per pastaruosius porą metų susilaukė ir mainstreaminės šlovės. Turbūt visi supranta, apie kuriuos kalbu.
Anksčiau buvai ne tik muzikos kūrėjas, bet ir graffiti dailininkas. Kaip tai prasidėjo, kur piešdavai?
Dešimtojo dešimtmečio pradžioje buvau paniręs į hiphop kultūrą. Tada ir groti pradėjau, taip pat užsiėmiau breiku ir piešdavau graffiti. Manau, tiesiog visada buvau kūrybinga asmenybė, tad neužteko vien klausytis muzikos. Labai norėjau visame tame dalyvauti pats. Na, o graffiti piešdavau visokiose apleistose stotyse mano rajone, tiesa, teko ir legaliai pasidarbuoti - pavyzdžiui, mokykloje.
Tikiu, kad gatvės menas visada bus miesto dalis. Tai - čia gyvenančio jaunimo būdas išreikšti save, taip jie siekia, kad jų balsas būtų išgirstas. Nors šiandien dauguma paauglių leidžia dienas prie kompiuterio, visada bus tokių, kurie naktimis sliūkina piešti graffiti.
Prieš keletą metų buvo kalbų, kad tavo muzika nepatiko islamo fundamentalistams. Ar rytų kultūros įtakos ten buvo daug? Kas iš tiesų įvyko?
Tie gandai buvo perdėti. Nepasakyčiau, kad negerbiu kokios nors religijos, ir ypač musulmonų, nes mano paties šaknys yra ten. Esu atviras ir nekonfliktiškas, ypač kai kalba eina apie skirtingus įsitikinimus. Ne tam mes čia esame, ir pasaulyje yra daug rimtesnių problemų, kurias reikia spręsti. Žmonėms reikėtų daugiau keliauti - tai atveria mintis ir pamatai bendrą, tikrąjį vaizdą.
Grįžtant prie hiphop kultūros... Kaip nuo DMC perėjai prie techno ir house kūrimo?
Šie dalykai vystėsi lygiagrečiai. Kai dalyvavau DMC, tuo pačiu domėjausi ir elektroninės muzikos kūryba, bet tuomet studiją įsirengti buvo labai brangu. Tais laikais sėkmė būdavo jau turėti PC su 80 Mb kietuoju disku! Dabar pigiausias telefonas turi daugiau galimybių.
Žodžiu, rimčiau prodiusavimu užsiėmiau tada, kai jau galėjau įpirkti technologiją. Tai buvo prieš 7 ar 8 metus, pirmasis mano įrašas pasirodė 2004-aisiais, tiesa, kitu vardu.
Turbūt neramiai reaguoji į vis aštrėjančius gandus apie "Technics" gamybos stabdymą?
Taip, tikrai liūdna. "Technics" - legenda, labai ilgai ir smarkiai prisidėjusi prie DJ ir klubų kultūros formavimosi. Pats negaliu įsivaizduoti klubo be "Technics". Na, bet tokie laikai. Vinilas lėtai, bet miršta, o mažos leidyklos neišgyvena, jei leidžia tik plokšteles, nes jų muziką visi siunčiasi nelegaliai. Taip jau yra.
Pabaigai - dar vienas klausimas "iš žinių". Neseniai pasirodė šių metų DJ MAG Top 100. Tavęs jame nėra, bet ar tikėjaisi būti?
Nesu tikras, ar šis topas labai jau tikslus. Man įdomesni "Resident Advisor" ar vokiečių žurnalų "Groove" bei "Raveline" rinkimų rezultatai, na, jie labiau apie mano muziką. Sąrašais galima manipuliuoti, tiesa, ir nemažai klubų programų sudarytojų jais remiasi. Visgi daug geriau būtų, jei jų sprendimai būtų paremti žiniomis apie sceną ir muziką.
D.D. 2004 - 2016
Degalai Mushroom CMS