A. Olieroock (16 Bit Lolita's): "Jei gyventum tik šokių muzika, greit nusibostum pats sau"
Jie nesiklijuoja prie įrašų kompanijų, tuo labiau neleidžia, kad jų muzikai etiketes klijuotų kiti. Vienas skraido po pasaulį, kitas laukia pirmojo studijoje. O be šokių aikštelių bombų, olandų duetas dar spėja ir paprodiusuoti r'n'b. Žodžiu, produkcijos - abiems "Exit" salėms. "Skambinu iš Lietuvos", - tariu ragelin, o iš jo pasigirsta draugiškas krizenimas. Ariaanas Olieroockas, viena "16 Bit Lolita's" pusė!
Ko juokiesi, ar daug gero prisimeni iš praėjusios viešnagės Kaune?
Taip, buvo gerai, visi juk taip sako, juolab kad tuoj pat atlekiu vėl. Laukiu labai labai! Geriausia tąkart visgi buvo tai, kas vyko po vakarėlio. Buvo labai keista, atsidūriau kažkokiam kaimely (Rumšiškėse - D.D.), miškuose, aplink klimpo mašinos, jas traukė traktorius, kurį suveikėm lyg ir mes... Keistas sekmadienio rytas!
Pakartotum?
Žinoma! Bet ir "Exit" buvo labai gerai, gal užteks šįkart ir jo.
Kur smagiausia būtent groti, o ne traktorius po vakarėlių vaikyti?
Myliu Pietų Ameriką - Braziliją, Peru, Argentiną, Meksiką. Paskutiniu metu daug būnu ir groju JAV, irgi smagu. Ką tik buvau Maltoje - fantastika! Šiaip daug priklauso ir nuo oro. Man geriausias derinys - gražus oras ir mūsų muzika. Tada ir šokti geriausia, cha cha...
Vadinasi, labiau vertini open-air?
Taip, tiesa. Nors nespjaunu į klubus... Bet atviras oras - visiškai kitas lygis, kitas vaibas.
O kaip sekasi groti Nyderlanduose, kurie iš šalies atrodo kiek kitokios muzikos oazė?
Na, pas mus žmonės tikrai išlepinti. Atvažiuoja begalybė žymių ir gerų didžėjų, žmonės prie to pripratę, taigi vietiniai turi dar labiau stengtis. Bet tai - namai, jie turi kitų pliusų.
Ar Nyderlanduose grojat dviese?
Taip, Deja, Peteris tiesiog turi baimę lėktuvams, todėl groja tik namuose. Bet mes jau visai rimtai planuojam šią jo bėdą išgydyti, todėl tikiuosi, kad greit imsim skraidyti dviese. Galbūt kitąmet... Tai būtų sąžininga mums abiems - gi kuriam kartu, ir groti smagiau būtų kartu.
Kas per gandai sklinda apie jūsų praeitį?
Vienu metu prisikūrėm skirtingų biografijų apie savo šachmatų čempionų, country dainininkų ir chorvedžių praeitį, nes atrodė tikrai nuobodu daryti taip, kaip visi - rašyti, kas ir kada pradėjo groti mūsų kūrinius, kuriuos mūsų įrašus liaupsina vienas ar kitas autoritetas...O tai mums nepatiko. Mes tik norim kurti muziką, ir kad kiti ją grotų todėl, kad ji gera, o ne todėl, kad ją groja Hernanas Cattaneo, Sasha ir kiti.
Ar veikia tokie juokai?
Oi, vienas dažniausiai užduodamų klausimų - "Kaip jūs tai sugalvojot". Vadinasi, veikia! Kitas dažniausias klausimas - kaip atsirado mūsų pavadinimas...
Ar galėtumėt buti trio, ar galėtum kurti vienas?
Manau, projektui reikia dviejų galvų. Būti didžėjumi sunku, sukti galvą studijoje - irgi. Aš keliauju labai labai daug, visada grįžtu pavargęs, o groju užsienyje beveik kas savaitgalį. Nors ir kelionių metu randu laiko muzikai. Peteris tuo metu sėdi studijoje, vėliau sujungiam kūrybinius laimikius ir eksperimentuojam toliau. Studijoje, aišku, būnam ir kartu. Kartais idėjos ateina man, kartais Peteriui. Nekuriam tik šokių muzikos - prodiusuojam popsą ir r'n'b. Būna, ir kiti kolegos prodiuseriai užsuka.
Ar jūsų pop ir r'n'b projektai populiarūs?
Ne, ne, ne, ne, dar ne. Bet bandom tą pasiekti, žinoma. Reikia kokių dvylikos gabalų, tada rodysim juos įrašų kompanijoms. Niekada neapsistojam ties vienu stiliumi - esam kūrę ir lounge, ir t.t. Jei gyventum tik šokių muzika, greit nusibostum pats sau. Todėl reikia įvairovės - ir kūryboje, ir ausyse.
Ar tęsit lounge projektą "Lost Orchestra", kurio kūrinių buvo gausu jūsų rinkiny "Bodywarmer"?
Taip, būtinai. Tačiau šiuo metu daugiausiai laiko atima "16 Bit Lolita's". Užsisėdėti negerai, bet dešimt dalykų vienu metu sukti - irgi ne protingiausia išeitis.
Lolitos gimė prieš ketverius metus. Kaip taip greitai tapot tokie dideli?
Nežinau... Nežinau, kodėl kitiems, kurie irgi kuria, nepasiseka taip greit arba visai nepasiseka. Muzika patinka arba ne. Kalbant bendriau, bet kuris prodiuseris turi būti visų pirma muzikantas. Tarp šokių muzikos prodiuserių tokių gal penki procentai, kitiems būtent to ir trūksta. Kūryba - tai ne tik ritmo ikėlimas į sekvencerį ir apipynimas mažmožiais. Gal kartais ir taip pasiseka, bet tai daugiau sėkmė. Peteris ir aš muzika užsiimam nuo vaikystės, abu esam šiek tiek multiinstrumentalistai, todėl ar valdai kompiuterį, ar pianiną, šiuo atveju ne taip ir svarbu. Svarbu - tai, kas ateina iš vidaus, reikia tik mokėti tą "žinutę" perduoti pasauliui.
Groovy, funky, deep, progressive - ką dar galima pridėti prie šių epitetų, naudojamų jūsų skambesiui pagirti?
Epitetų gali būti daug, nes mes nesikartojam, Bendrai mes - tiesiog house. Dabar ruošiam albumą, jis ir vėl kitoks - labiau deep ir trancey, nei klausytojams įprastas mūsų skambesys. Nesu tikras, kada jis pasirodys, nes dar neradom jam įrašų kompanijos. Beje, mūsų šią vasarą startavusiam "beatportiniame" leible "Bits & Pieces" naujas kūrinys pasirodys spalį.
Kalbant apie leiblus - jūsų muziką leidžia visi, kas netingi, baigiant pačiais didžiausiais.
Tikrai daug prodiuserių pripažįsta "vieno leiblo" politiką, ir tai turi racijos. Leiblas tave iškelia ir nuneša miniai, bet tuo pačiu jis tave atiduoda labai konkrečiai miniai, kuri turi savo skonį. O mes mėgstam eksperimentuoti ir nenorim kurti to paties, todėl "16 Bit Lolita's" bendrauti su krūva įvairių kompanijų patogiau, tai darom sąmoningai. Šiuo metu tikrai nebūtina išsileisti didžiajame leible, kad tavo kūrinys taptų bomba.
Kurias kompanijas pats vertini?
Labai mėgstu "Renaissance", ir dėl jų pažiūrų, ir dėl nuotaikos, dėl gausybės puikių rinkinių. Aišku, "Yoshitoshi" - gerai. "Global Underground" vis dar leidžia neblogą produkciją, tik kažkas iš "Deep Dish" man ten nepatiko... Bet, kaip sakiau, pastaruoju metu ne įrašų kompanijoje esmė.
Ar turi "sėkmingą įrašą", kurį naudoji vakarėliuose?
Stengiuosi, kad visi kūriniai būtų tokie!
D.D. 2004 - 2016
Degalai Mushroom CMS