Sulaužyk mane
Spalio pabaigoj buvę "Good Will People" sOnik ir JoSe transformavosi į "Urban Breakdown" ir breiko žingsniu įžengė į palyginti švelnų muzikine prasme klubą "Cozy". Šiandien, kaip ir ateinančius paskutinius mėnesio penktadienius, jie vėl bus ten.
Kadangi vaikinai bet kokiu atveju išmano apie savo grojamą muziką, kuri, gaila, Lietuvoje dar nesulaukė atitinkamos pagarbos (aha, Zabiela valgo juos pusryčiams, pietums ir vakarienei, o Barry Gilbey "2004 Summer Breaks Mix" viršijo visus "Djscene" parsisiuntimo rekordus, na, gerai gerai, Deneez (OES) irgi turi ką pasakyti), paklausiau jų, kas ir kaip.
Tai kaip čia atsitiko - plačiajai visuomenei jūsų nebuvo nei girdėti, nei matyti, o staiga keliat revoliucijas tokios visuomenės lankomame klube "Cozy"?
JoSe: Kaip diskžokėjai kurį laiką atostogavom, o po atostogų visada kyla naujų gerų idėjų. Jei kalbame apie "nu skool" breiksus, tai drąsiai galima teigti, kad pakraipa pakankamai jauna. Visa tai - ilgai undergrounde nugulusio ir ilgai brandinto breikbyto transformacija.
sOnik: Kodėl "Cozy"? Visų pirma nemanau, kad "Cozy" - "mainstreaminis klubas". Kiek stebiu jų renginių sąrašą, muzikine prasme spektras labai platus. Tai, kad nuo šiol kiekvieną paskutinį mėnesio penktadienį bus breiksų vakarėlis, rodo, kad jie nebijo būti novatoriški.
JoSe: Pirmas renginys mus pačius nustebino. Ypač publikos reakcija. Esu isitikinęs, kad tie, kurie buvo praeitą kartą, ateis ir šiandien, nes nutuokia, kokį užtaisą mes galime susprogdinti (Gundomai šypsosi - D. past.)
Kur breiksų paslaptis? Juk tai pakankamai tamsi muzika. Beje, girdėjau labai neblogą apibūdinimą - "Boom Ch Boom Boom Ch Tish Boom Ch Boom Boom et cetera :P", negi tik tiek?
sOnik: Paslapties jokios nėra - mane asmeniškai laužytas ritmas visados labiau traukdavo į šokių aikštelę nei paprastas kvadratas. Breiksai savo ruožtu taip pat turi labai didelį energetinį užtaisą. O dėl muzikos tamsumo - visokios jos yra: ir niūrios, ir labai linksmos. Tiesa, ritmo struktūra citatoj gan neblogai perteikta ;)
JoSe: O, ne. Breiksų paslaptis yra ne tik trykštanti energija, bet ir pats stiliaus įvairiapusiškumas. Breiko gama - nuo funky/jazzy "Krafty Kuts" ar "Freestylers" skambesio iki elektroninių Rennie Pilgremo ar Adamo Freelando kompozicijų (Linksiu galva - taip, taip, kaip aš nesupratau, kad čia ir yra tie breiksai - D. past.). O kur dar nesuskaičiuojama galybė visų mėgstamų "bootlegų"! Praeitą vakarėlį savo setu kaip tik stengėmės parodyti, kokia plati breiksų gama. Beje, dabartinį breiksų populiarumą visame pasaulyje nulėmė dar ir tai, kad apmirusiai šokiu muzikai labai reikėjo šviežienos.
Kada patys susidomėjot šia muzika, ką grojot ir klausėt prieš tai? Ir, žinoma, ką, be to, klausot dabar?
JoSe: Visas mano susidomėjimas elektronine šokių muzika prasidėjo nuo breikbyto. Nors, kai ėmiau groti, Vilniuje mane žinojo kaip hauso diskžokėją, o į Kauną nuolat kviesdavo groti dramenbeiso. Tačiau tiek hausas, tiek dramenbeisas vienu metu man pabodo, jaučiau, kad nieko nauja nebevyksta, muzika nustojo mane stebinti, visi groja ta patį. Dėl šių ir dar masės priežasčių išėjau ilgų atostogų ir klausiau viską nuo iki, kol prieš metus į automobilio garso sistemą pateko Y4K miksų serija. Tai mane tiesiog privertė karštligiškai domėtis ir kaupti tokio tipo muziką.
Kaip minėjau, mėgstu sekti, kas apskritai dedasi muzikos pasaulyje. Tada tiesiog žinau, kas vyksta, kur juda muzikinis pasaulis. Tik taip gali surasti kažką įdomaus ir būti įdomus kaip diskžokėjas.
sOnik: Šiaip klausau aš labai įvairios muzikos - nuo džiazo iki pankroko, nuo klasikos iki hardcore. Manau, negerai apsiriboti savo mėgstamu muzikos stiliumi, nes tada nematai bendro muzikos vystymosi. Iš visos tos muzikos begalybė labiausiai mėgstu electro-tech pakraipą, kuria groju ir gaminu Moon Disco slapyvardžu. Nu skool breiksais pradėjau rimčiau domėtis prieš kokius metus, iki tol atsitiktinai paklausydavau šį bei tą, tačiau vienu metu tai mane užkabino, supratau, kad ši muzika įgauna naują pagreitį, pakeitė savo veidą. Man patinka tai, kad nors ir lipdamas iš pogrindžio, breiksai išlaikė savo energiją.
Kodėl muzikos mados Lietuvoje vėluoja (pvz., electro ar progressive), juk turim tiek daug diskžokėjų fanatikų?
sOnik: Manau, tai vyksta dėl kelių priežasčių - visų pirma mūsų diskžokėjai dar (Dar, vėl, ar kaip visada? - D. past.) nėra atlyginami taip gerai, kaip jų užsienio kolegos, todėl naujos muzikos perkama mažiau ir ji ateina pavėluotai. Populiarėjant naujam stiliui, neįmanoma greitai įsigyti didelės fonotekos, kad negrotum to paties skirtinguose vakarėliuose. Tos muzikos įsigijimo būdai čia taip pat riboti. Kad ir kaip būtų liaupsinamas internetas, pirkti vinilą parduotuvėj ir siųstis iš užsienio paštu - du skirtingi dalykai.
Kitas dalykas yra pati publika - kiek ji yra pasiruošusi priimti tą naują skambesį. Jeigu ji "užsiciklinusi" ties konkrečiu stiliumi, jai greitai neįbruksi jokio kito, kad ir koks madingas Ibizoje ar Londone jis būtų... Tenka po truputį pratinti prie jo...
JoSe: Galbūt turim fanatikų, bet ne tiek daug novatorių. Nėra tokių profesionalių diskžokėjų, kurie turėtų didelį autoritetą publikai, uždirbtų gerus pinigus ir galėtų sau leisti eiti koja į koją su naujausiomis pasaulinėmis tendencijomis ar net jas prognozuoti.
Galų gale tai nusprendžia pati rinka. Na, pvz., ar turim Lietuvoje bent vieną plokštelių parduotuvę?
Kas apskritai diktuoja muzikos madą? Kaip ji atsiranda?
JoSe : Niekada apie tai nepagalvojau. Visada klausiau ir grojau tai, kas man patinka, nesvarbu, tai madinga ar ne.
Kas jums asmeniškai šiuo metu yra "hype"? Ar tai transformuoja vakarėliuose leidžiamą muziką?
sOnik: "Hype" visados buvo ir bus gera muzika. Kokybiška, energinga. Tokią visados norėjau ir klausyti, ir groti, ir kurti.
JoSe: 10 GB breiko singlų ir "Final Scratch" + vienas kitas žaisliukas. Patikėkit, tai tikrai transformuosis į grojamą muziką! (Jis ir vėl šypsosi! - D. past.)
---
Šitaip, vadinasi... Jau pasipuošei ir skaičiuoji dešimtines "Cozy" gėrimams? Super. Prieš išeidamas dar parsisiųsk klausymo rytojaus rytui - tautiečio Deneez reto grožio vasarinis miksas ir stebuklas iš interneto platybių.
D.D. 2004 - 2016
Degalai Mushroom CMS