„Moderat“ ir Paryžius: vieni kito verti
Pernai aš pavydėjau savo kolegei Dovilei, kai ji pranešė su vyru skrisianti į Paryžių klausyti „Moderat“. Tuomet netikėtai man teko ją nuliūdinti, kai Apparat pateko į avariją, o turas buvo nukeltas. Galiausiai kelialapiai sukrito taip, kad į perkeltą koncertą Montmartro papėdėje išskridau aš, o ji laukia koncerto „Sonar“. Aš šiandien jau šiek tiek laimingesnė ir antrąkart klausau namo parsiskraidintą plokštelę, Dovilei teks pakentėti iki birželio.
Vienas blogo skaitytojas Edvard, kaip suprantu, „Moderat“ pagavęs Londono „Koko“, feisbuke tarstelėjo, kad buvo „tas pats kaip CD užsidėt ir ant gero garso paklausyt. 1% improvizacijos, programą atliko lygiai taip, kaip ir išleistas albumas“. Ir dar pridėjo, kad ateityje eis į atskirų projekto komponentų –„Modeselektor“ ir Apparat – koncertus.
Na, aš šioje vietoje nesutinku (ir, tiesą sakant, labai įdomu, kai yra konkrečiai kam oponuoti, o ne tik aikčioti ar dėlioti ir gauti laikus). Aišku, galbūt dėl to, kad antrojo albumo mintinai nemoku, nors turiu nuo išleidimo dieno. Pirmąjį, jau prieš gerus 4 metus išleistą ir „Audioriver“ smėlyje iki šiurpo sutryptą – moku, ir kūriniai iš jo koncerte skambėjo maksimaliai perpildyti emocija. Tiesą sakant, ne tik man asmeniškai jie koncerte ir buvo paveikiausi.
„A New Error“ skambėjo antras po berniukiškai drovaus „This Time“ intro, ir man jau tryško ašara (bet aš ir per filmus verkiu, nieko čia dramatiško), o medinės XIX a. pabaigos teatro grindys siūbavo it būtume jūreiviai audringoje jūroje. „No. 22“ gi buvo paskutinis (prieš bisą), ir plaučius užgriuvus pirmai bangai aš supratau, kad būtent jo metu „Modeselektor“ fotografuoja tuos #moderatontour14 patagintus kadrus su rankų giriomis. Vakar buvo štai toks.
Ir to nesulyginsi su jokia namų garso sistema bei albumo įrašu. Nesulyginsi ir prakaituotų dūmų, aplink besitrinančių nepažįstamų, bet vienu ritmu judančių pečių, rankų ir nugarų, stiebimosi ant pirštų eilinį kartą pasigailint, kad taip ir nepaaugau iki metro aštuom ir, aišku, to jaudulio logiškai žinant, kad bisas tikrai bus, bet laukiant, grįš jie iš užkulisių ar jau nebe. Galų gale net kelionės nesulyginsi, kuri prie koncerto prisegus keletą mažų malonumų tampa muzikinėm atostogom, nors ir trunkančiom tik pusantros paros. Ir, žinoma, jau minėto atskirų komplimentų nusipelnančio teatro „Le Trianon“, kuriame jautiesi jaukiai ir minioje pažinodamas tik vieną asmenį.
Nežinau, ar verta smulkmeniškai atpasakoti visą koncerto eigą – man visi jų kūriniai patinka, vieni artimesni ir galingesni, kiti ne tokie prisijaukinti ir galbūt minštesni. Gal kruopą nuvylė tai, kad ne tiek daug jų skambėjo, iš viso – 15 (turo setlistai randami čia), bet ne tiek daug tuose dviejuose albumuose ir yra, tiesa? Puikiai buvo subalansuota sena su nauja, o keturgubas „Pfadfinderei“ vaizdo vizijų ekranas, gilinęs artumą tarp susirinkusių ir galų gale pravirkęs kruvinom lazerių ašarom, yra dar viena priežastis, kodėl verta eiti į koncertus, jei jie ranka pasiekiami, o ne tenkintis įrašais. Aišku, tai kainuoja, viską sudėjus – netgi nemažai, bet ateityje tikrai ryškiau prisiminsiu vasario 18-ą koncerte, nei vasario 19-ą namuose.
Grįžtant prie skaitytojo komentaro ir dviejų sudedamujų projekto dalių... Ir nukrypstant kiek tolėliau, tai „Moderat“ muzikoje tikrai aiškiai girdisi, ką sako Apparat, ir ką – „Modeselektor“. Tiesa, visuomet artimesnis man buvo Sascha, bet ir duetas, ypač po poros gyvų pasirodymų, turi užsitikrinę vietą kažkur šalia širdies. Grįžtant prie skambesio – ne, jis ne dvilypis ir ne suskaldytas, tiesiog kūrėjai lygiaverčiai, bet ne vienodi, ir todėl jų muzika nėra suma, o labiau geometrinė progresija. Jau įdomu, koks bus kitas visų jų kūrybinis etapas. O gal ir etapai – kad tik kūrėjams būtų gerai.
Susižadinusiems apetitą turiu šiek tiek gerų naujienų. Artimiausi „Moderat“ koncertai Europoje išparduoti (kai kuriuose miestuose ir po du kartus, pavyzdžiui, tame pačiame Paryžiuje ir Londone), bet štai Katovicuose kovo 29-ąją vyks festivalio „Tauron Nowa Muzyka“ renginys, kurio kaina labai jau lenkiškai draugiška. Jei tik turit progą, formuokit ekipažus.
D.D. 2004 - 2016
Degalai Mushroom CMS